10 powodów, dla których warto jeździć rowerem

Sprawdź jak być FIT bez większego wysiłku!

Fotografia - Adam Mikulski

Fotografia - Adam Mikulski

Jako trener często zachęcam do jeżdżenia rowerem. Sama robię to cały rok na okrągło.
W marcu 2015 r. postawiłam przed sobą małe wyzwanie i dzięki specjalnej aplikacji mierzyłam każdy przejechany kilometr do pracy i z powrotem przez 12 miesięcy.

Zobacz co możesz zyskać jeżdżąc tylko do pracy:

Liczba treningów: 495
Czas trwania: 10d:13g:54m
Dystans: 3784,52 km
Podróże dookoła świata: 0,094
Podróże na Księżyc: 0,01
Spalone kalorie: 88299 kcal
Spalone hamburgery: 163
Mniej CO2: 621 kg
Oszczędzona benzyna: 270,32l

A teraz przeczytaj 10 prostych powodów, dla których warto jeździć rowerem :)

1. Pieniądze.

Podliczaliście kiedyś ile wydajecie na dojazdy do pracy samochodem ? Większość z nas średnio wydaje od 300 do 600 zł miesięcznie. Jeżdżąc rowerem całą sumkę mieli byście dla siebie, na ciuchy, kosmetyki, nowy tatuaż albo zaczęlibyście wreszcie odkładać na remont mieszkania czy wymarzoną wycieczkę. Można się rozmarzyć! Osoby, które jeżdżą komunikacją miejską również miałyby koło stówki w portfelu!

2. Czas.

Czy wiecie, że w godzinach szczytu stojąc w korkach (w największych miastach) traci się nawet 35 godzin tygodniowo ? Olaboga! Wiem, że niektórzy ten czas świetnie sobie organizują malując paznokcie czy ucząc się angielskiego, ale większość z nas tylko traci nerwy i oczywiście ten cenny czas…

Zobacz również: Pomysły na rodzinną aktywność fizyczną

W godzinach szczytu prędkość z jaką jedzie samochód w centrum miasta to często 10 km/h. Na rowerze bez większego wysiłku osiągniesz 15 km/h. A w obecnych czasach jest coraz więcej tras rowerowych, które prowadzą nas prosto do celu bez konieczności schodzenia z roweru :)

3. Zdrowie.

Mimo, że dwa pierwsze punkty już mnie i tak mocno zmotywowały, że warto dalej zasuwać na dwóch kółkach to 3 punkt jest tym najważniejszym.

  • Serce jak dzwon (lepsze krążenie krwi, odpowiednie ciśnienie tętnicze),
  • większa odporność na wirusy i bakterie (oczywiście musisz pamiętać o odpowiednim ubiorze),
  • zwiększona pojemność płuc (brak zadyszki, lepsza wytrzymałość),
  • dotleniony mózg (zwiększy Twoją kreatywność),
  • lepszy wzrok (badania wykazują, że coraz więcej dzieci nosi okulary ponieważ nie patrzą w dal, a jedynie skupione są na telefonach i monitorach. Jazda na rowerze zmusza do patrzenia i w dal i do skupiania się również na bliskich przedmiotach po drodze, więc świetnie ćwiczy Twój wzrok).

4. Forma.

Jeżdżąc na rowerze stajesz się fit bez większego wysiłku i bez specjalnego myślenia na ten temat ;)

Wiadomo, że nie mówię o podjechaniu do sklepu po bułki, ale o regularnym chociaż półgodzinnym trenowaniu. Nawet jeśli jeździsz dlatego by zaoszczędzić pieniądze to i tak spalasz około 300–500 kalorii w zależności od czasu i tempa jazdy :) Miły dodatek prawda?

Twój metabolizm również się poprawi, a ponad to redukujesz prawdopodobieństwo otyłości i chorób z nią związanych. Lepsza sprawność fizyczna i kondycja poprawi jakość Twojego życia i codziennych obowiązków.

5. Spokój.

Jeżdżąc rowerem nie musisz się martwić gdzie znajdziesz miejsce parkingowe, bo ten pojazd możesz przypiąć praktycznie wszędzie. Ba! Nie musisz mieć nawet swojego roweru bo w większych miastach możesz już je wypożyczyć za niewielką opłatą.

Dodatkowo nie musisz się również przejmować swoim wyglądem, bo wszyscy wiedzą, że na rowerze musi być przede wszystkim wygodnie i komfortowo. Dlatego możesz wyglądać jak pocisk armatni z ciasnym kapturem na głowie, a i tak nikt się nie zdziwi – możliwe, że nawet zaczną Cię podziwiać za hart ducha i trening podczas oberwania chmury.

6. Eko.

Jazda na rowerze jest nie tylko bardzo dobra dla Ciebie, jest również bardzo dobra dla naszej planety. Nie zużywasz paliw kopalnych, nie zwiększasz emisji gazów cieplarnianych, nie przyspieszasz globalnego ocieplenia. Śmiało więc możesz myśleć, że z każdym ruchem ratujesz nasz świat :)

7. Dyscyplina.

Rzadko dobrze się kojarzy, ale bez dyscypliny nie szlifujemy własnego charakteru, bez dyscypliny nie osiągniemy sukcesu. Jazda rowerem przez cały rok bardzo, ale to bardzo wyrabia siłę charakteru, a żeby wyjść i jechać w deszcz i chłód, potrzeba nie lada samodyscypliny :)

Fotografia - Adam Mikulski

8. Rodzina.

Wycieczki rowerowe to wspaniały pomysł na wspólne popołudnie :)

Dajesz dobry przykład dzieciom, spędzasz aktywnie czas z partnerem, jesteś wśród przyrody i uwalniasz hormony szczęścia, które napełnią Cię uczuciem spełnienia.

9. Seks.

Chyba nikogo to nie zdziwi, że osoby aktywne fizycznie mogą mieć lepsze życie seksualne od osób nieaktywnych. Jazda na rowerze poprawia wytrzymałość i kondycję, a więc ogólnie Cię usprawnia. Uczeni z Uniwersytetu Harvarda podają, że mężczyźni po 50-tce rzadziej mają problemy z impotencją, a Ci przed 50-tką zachowują sprawność seksualną mężczyzn o nawet 5 lat młodszych od nich.

10. Coś więcej.

Użyjesz swojego telefonu do czegoś więcej niż media społecznościowe ;) W różnych aplikacjach możesz zbierać swoje przejechane km dla potrzebujących i chorych dzieci.

Źródło: trenner.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu 4 najlepsze sporty dla kobiet Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Ewa Chodakowska – trenerka wszystkich Polek Co to jest burpees? Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Aerobiczna szóstka Weidera Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Najczęstsze błędy po treningu 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Imbir najlepszy na ból mięśni Cardio killer - trening, dzięki któremu osiągniesz sylwetkę marzeń Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców Polki, których zdjęcia oglądają tysiące osób

Popularne w tym tygodniu:

Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej na wewnętrzną część ud 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut Sposób na płaski brzuch w 28 dni – wystarczą cztery minuty dziennie 6-minutowy trening Ewy Chodakowskiej na boczki Co się stanie, gdy będziesz jadł dwa banany dziennie? Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Od wychudzonej do wysportowanej sylwetki. Przemiana Abby Pollock Produkty, których nigdy nie powinieneś jeść przed treningiem Przez ćwiczenia wpadła w anemię. “Przestańcie porównywać się z innymi i zacznijcie kochać ciało, które macie” 4 ćwiczenia na wakacyjny sześciopak