Słodycz płynąca z natury i ta płynąca z chemii - ten wybór jest prosty

Czy jedzenie słodyczy (produkowanej niestety masowo) oprócz uczty dla podniebienia, wpływa na coś dobrego?

Fotografia - Adam Mikulski

Fotografia - Adam Mikulski

Nie bez powodu mówi się: “jedno jabłko dziennie trzyma lekarza z daleka ode mnie”

Jabłka nie dość, że słodkie to jeszcze stanowią pomoc w leczeniu niedokrwistości, biegunki, chorób serca, bólów głowy, choroby oczu, nerek… można by długo wymieniać.

Jedz owoce


Znasz plusy jedzenia owoców?

Zalety sięgania po owoce i ich naturalnego cukru:

  • pyszne źródło witamin i składników mineralnych
  • owocowy zastrzyk energii ożywia umysł i ciało (idealne przed jak i po treningu)
  • owoce są jednymi z najskuteczniejszych substancji neutralizujących szkodliwe wolne rodniki
  • hamują wzrost komórek nowotworowych
  • wzmocnienie odporności organizmu, oczyszczenie z toksyn (niezastąpione podczas odchudzania)
  • dzięki wysokiej zawartości wody (często aż 80%), większość owoców zawiera mało kalorii
  • jedzenie owoców poprawia trawienie (koniec z zaparciami)
  • dodatkowo gwarantują większą wydolność, mocniejsze serce, ostrzejszy wzrok i wyższą sprawność seksualną.

Cukier zawarty w owocach – nawet gdy jest go dużo – nie jest aż tak groźny ze względu na mnóstwo wartości odżywczych, których dostarczają. Inaczej sprawa ma się z cukrem rafinowanym.

Negatywne skutki słodyczy i cukru rafinowanego:

Zobacz również: Jakie partie ciała wyrzeźbisz, ćwicząc na tych sprzętach?

  • zwiększone łaknienie (jeśli jesz dużo cukru, to potem jeszcze bardziej pragniesz słodyczy i masz ochotę na więcej i więcej — działa jak narkotyk)
  • wywołuje depresję
  • może wywoływać migreny i zawroty głowy
  • upośledza pamięć krótko jak i długoterminową
  • przyśpiesza procesy starzenia
  • zwiększa ryzyko zawału i innych chorób serca, nerek, chorób nowotworowych, a także cukrzycy typu 2
  • ogromna ilość kalorii i sztucznych składników wpływa na otyłość i wolną przemianę materii

Wiedząc już to wszystko wybór jest prosty! Sięgając po owoce, sięgasz po zdrowie.

Źródło: trenner.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Bezsernik kokosowy ze świeżymi owocami (bez nabiału, jajek, cukru) Chlorella – multiwitamina natury Proste ciasto z burakami Kremowe lody kokosowe z owocami i nasionami chia Fit lody z czerwonej fasoli Potrawy z grilla na diecie? To możliwe! Piperyna - suplement pomagający schudnąć Dlaczego warto jeść kiełki na diecie? Jak zacząć? Sok z pokrzywy - naturalny detoks Niepożądany efekt plateau. Jak go przetrwać? Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym „Jak mogę zrzucić wałeczek tłuszczu na dole brzucha?” Chrom a odchudzanie Szparagi – dlaczego warto jeść je na diecie? 12 sposobów na zachowanie umiaru przy świątecznym stole Przepisy na napary odchudzające z ziół, owoców i warzyw 5 suszonych owoców, które pomagają schudnąć 5 objawów, które świadczą o tym, że potrzebujesz detoksu Znaczenie błonnika w odchudzaniu Sekrety odchudzania z różnych stron świata Błyskawiczna redukcja masy ciała na diecie jajecznej Stres - co jeść i co ćwiczyć?

Popularne w tym tygodniu:

Zdrowe sałatki na lunch do pracy poniżej 300 kalorii Schudła 70 kilogramów w 1,5 roku. Metamorfoza Danuty Awolusi Co się stanie, kiedy przestaniesz jeść chleb? Odchudzający koktajl z selera Odchudzający napój – działa, gdy śpisz 3 niskokaloryczne witaminowe koktajle Ewy Chodakowskiej 5 pomysłów na jednodniowy detoks Trzy kroki do sylwetki bez cellulitu. Wywiad z Joanną i Dariuszem Brzezińskimi Izabela schudła 10 kg. “Nie lubiłam stawać przed lustrem, o wadze nie wspomnę” Kupił jej za mały pierścionek. W ten sposób chciał zmusić ją do odchudzania Paulina schudła 14 kg. "Miałam dosyć ciągłych diet, efektów jo-jo i patrzenia w lustro ze smutkiem" Pomysły na wykorzystanie chia w menu na utratę wagi