Celuj wodą w tłuszcz!

Najważniejsze dietetyczne przykazanie – duża ilość wody. Walczysz z nadmiarem tkanki tłuszczowej? Koniecznie przeczytaj!

Fotografia - Adam Mikulski

Fotografia - Adam Mikulski

Słowem wstępu, woda stanowi 60 proc. masy ciała dorosłego człowieka (początkowo stanowi aż 75 proc., ale wraz z wiekiem obniża się do około 50 proc.).

Każdego dnia tracimy wodę przy codziennych czynnościach i nie mam na myśli jedynie potu spływającego podczas treningu.

Czy zdajesz sobie sprawę, że wydalasz wodę wraz z oddechem? Woda ucieka również parując przez naszą skórę. Dlatego w ciepłe dni szczególnie ważne jest odpowiednie nawadnianie organizmu. Zapotrzebowanie również wzrasta na dużych wysokościach i przy obniżonej wilgotności powietrza. Nie wspomnę już o stanach chorobowych, gdzie tracimy wodę wraz z wymiotami czy biegunką.

Człowiek niestety nie umie magazynować wody (choćby dorobił się dwóch garbów), więc musi ją nieustannie dostarczać. Nieodpowiednie nawodnienie wpływa na zaburzenie pracy narządów i przemiany materii, problemy z koncentracją, pojawienie się uczucia znużenia i zmęczenia, bóle głowy, powoduje zaparcia, a nawet prowadzi do zawału serca.

Najlepszym źródłem jest oczywiście woda mineralna (powyżej 500 mg składników mineralnych), ale pokarmy stałe także zawierają ten cenny płyn. Niektóre owoce i warzywa zawierają go aż 90 proc.!

Mówi się, że kobiety po 18 roku życia potrzebują 2 l wody, a mężczyźni 2,5 l dziennie.

Przy zbilansowanej diecie dostarczamy 20 proc. wody wraz z pokarmem, dlatego zgodnie z zaleceniami Europejskiej Agencji ds. Bezpieczeństwa Żywności EFSA wystarczy wypijać 1,5 l-2 l wody mineralnej dziennie.

Oczywiście jest to kwestia indywidualna, nie możemy porównać osoby pracującej fizycznie czy sportowca do osoby, która prowadzi raczej siedzący tryb życia. Wiek i waga również mają znaczenie.

Zobacz również: Oleje roślinne - sekret zdrowia i urody

Osoby aktywne fizycznie powinny pamiętać o dodatkowej ilości wody — podczas intensywnego wysiłku wypacamy nawet 1,5 l płynów w trakcie jednej sesji treningowej.

Czas na konkrety!
Picie dużych ilości wody to najtańszy i najłatwiejszy sposób rozbijania tkanki tłuszczowej.

Dlaczego? Komórki tłuszczu zapasowego nie lubią wody, bo same charakteryzują się jej bardzo niską zawartością. Tłuszcz ucieka przed nią w popłochu, łącząc się z innymi komórkami w jedną wielką grupę. Im większe skupiska, tym trudniej je rozbić.

Chcąc pozbyć się tłuszczu, trzeba za wszelką cenę go rozbić, jednocześnie używając czegoś, czego nie lubi – wody. Gdy zlekceważysz uzupełnianie płynów podczas ćwiczeń, pogarsza się możliwość transportowania tłuszczu, a przecież jest to zaprzeczeniem tego, na co pracujesz!

Pamiętaj: żeby woda została na dłużej w organizmie, potrzebuje podstawowych minerałów (sodu, potasu, wapnia, magnezu), które działają, jak małe przyssawki. Dlatego, jeśli jesteś zdrowy i dbasz o formę, nie wybieraj wody źródlanej, która oprócz tego, że nie zagości zbyt długo, to na domiar złego wypłucze resztki minerałów.

  • Nie czekaj nigdy na sygnał pragnienia, wtedy niestety jest już za późno.
  • Popijaj wodę małymi łykami przez cały dzień – nie zabieraj się do dużej butli na raz! Gdy wypijesz za szybko dużą ilość wody, organizm ją po prostu wydali.
  • Kawa i herbata nie wliczają się w dzienne zapotrzebowanie na wodę.
  • Podczas treningu pij wodę mineralną o zawartości sodu 15–20 mg/l.

Źródło: trenner.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Metamorfozy pod okiem Szymona Murawskiego Bezsernik kokosowy ze świeżymi owocami (bez nabiału, jajek, cukru) Chlorella – multiwitamina natury Proste ciasto z burakami Kremowe lody kokosowe z owocami i nasionami chia Fit lody z czerwonej fasoli Zioła pomocne w walce ze zbędnymi kilogramami Potrawy z grilla na diecie? To możliwe! Piperyna - suplement pomagający schudnąć Dlaczego warto jeść kiełki na diecie? Jak zacząć? Jak utrzymać efekt diety? Sok z pokrzywy - naturalny detoks Niepożądany efekt plateau. Jak go przetrwać? Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym „Jak mogę zrzucić wałeczek tłuszczu na dole brzucha?” Chrom a odchudzanie Szparagi – dlaczego warto jeść je na diecie? 12 sposobów na zachowanie umiaru przy świątecznym stole Przepisy na napary odchudzające z ziół, owoców i warzyw 5 suszonych owoców, które pomagają schudnąć 5 objawów, które świadczą o tym, że potrzebujesz detoksu Znaczenie błonnika w odchudzaniu

Popularne w tym tygodniu:

Zdrowe sałatki na lunch do pracy poniżej 300 kalorii Schudła 70 kilogramów w 1,5 roku. Metamorfoza Danuty Awolusi Co się stanie, kiedy przestaniesz jeść chleb? Odchudzający koktajl z selera Odchudzający napój – działa, gdy śpisz 3 niskokaloryczne witaminowe koktajle Ewy Chodakowskiej 5 pomysłów na jednodniowy detoks Trzy kroki do sylwetki bez cellulitu. Wywiad z Joanną i Dariuszem Brzezińskimi Izabela schudła 10 kg. “Nie lubiłam stawać przed lustrem, o wadze nie wspomnę” Kupił jej za mały pierścionek. W ten sposób chciał zmusić ją do odchudzania Paulina schudła 14 kg. "Miałam dosyć ciągłych diet, efektów jo-jo i patrzenia w lustro ze smutkiem" Pomysły na wykorzystanie chia w menu na utratę wagi